Lekcja języka polskiego w klasie 7a była czystym misterium! Postanowiliśmy, że zamiast zwykłego czytania, urządzimy prawdziwy, szkolny obrzęd dziadów.
Scenografia: Piwnica szkolna zamieniła się w cmentarną kaplicę – w tle plakaty pierwszej inscenizacji "Dziadów" z 1909 r., blask świeczek, symboliczne rekwizyty, takie jak tradycyjny napitek i jedzenie dla dusz.
Aktorzy: Wykorzystaliśmy manekiny i dekoracje, aby przedstawić przywoływane duchy! W rolach Pasterki Zosi i Guślarza sprawdziły się doskonale, dodając całości dramatyzmu.
Format Dramy: Czytanie z podziałem na role, z dbałością o romantyczną intonację, pozwoliło w pełni poczuć grozę i moralne przesłanie utworu Mickiewicza.
To była nie tylko lekcja o literaturze, ale też o teatrze, tradycji i symbolice. Zdecydowanie najlepszy sposób, by zrozumieć i zapamiętać tę lekturę!














